Köszöntelek

Szmetana Krisztina vagyok, személyi edző, korrektív sport rehabilitációs tréner és táplálkozási tanácsadó. Ismerd meg a korrektív tréninget, amely több, mint személyi edzés! A korrektív tréning gyógymódja az évek óta tartó problémáidnak!

Személyi edzői hivatásom a Personal Gym, privát edzőterem megnyitásával teljesedett ki, ahol vendégeim nagy örömére teljesen egyedül, személyi edzői segítséggel edzhetnek. A sok éves tapasztalata alapján, úgy éreztem szükség van a kondíció növelésén kívül, egy elsősorban rehabilitációval, korrekcióval foglalkozó vonalat is kiépítsek.

Így került a szolgáltatásaim közé, a Korrektív-sport rehabilitációs tréning, amelyet a National Academy of Sports Medicine tananyaga alapján, hazánkban végeztem el.

Napjainkban a mozgásszervi fájdalmakkal élők jóval többen vannak, mint 40 évvel ezelőtt. Ennek egyik oka a gépesítés, a személyszállítás fejlődése, az ülő munka és sajnos az egyre kevésbé aktív élet, azaz inaktivitásunk. Egészségünk megtartásáért, naponta minimum 20 percet lenne szükséges mozgással töltsünk. Sokan még egy hét alatt sem érik el ezt az időt.

Mivel testünk túlélésre van kódolva, természetes, hogy elkezdi leépíteni azokat az izmokat, melyeket nem használunk. Ám ahhoz, hogy ízületeinket mozgatni tudjuk, néhány izmunkat viszont túlműködtet, hogy az elgyengült izmok munkáját át tudja adni valakinek. Ízületeink egészsége izomzatunk megfelelő működésén múlik.

A nem megfelelően működő izom, az ízületben a mozgástartomány csökkenését eredményezi. Ha egy ízület mozgástartománya nem megfelelő, a szomszédos ízületek és szövetek kompenzációra kényszerülnek, amelyek sérülést, fájdalmat és ízületi kopást eredményeznek.

A korrektív sport rehabilitációs tréninggel ezek a veszélyek elkerülhetők, a már kialakult elváltozások vissza fordíthatók.

A korrektív, vagy más néven sportrehabilitációs tréning több, mint edzés. A korrekciós tréninggel, azok a fájdalmat előidéző zavarok szüntethetők meg a testben, amelyek az évek során alakultak ki a helytelen testtartás, a folyamatos egyirányú vagy túlzott mozgás következtében. A korábbi sérülések után fent maradt fájdalom (sokszor nem a sérült testrészben) megszüntetése is a korrektív tréning feladatai közé tartozik, mint a sérülések megelőzése és a teljesítmény növelés.

  • Hátfájás, váll fájdalom, térdfájdalom, ízületi sérülések, állandó comb hajlító izom húzódás, fájdalom a csípőben, mozgásbeszűkülés.. Ismerősen hangzik?

Gyakran, a test egy régiójában bekövetkezett zavar, a test más részén okoz fájdalmat.

Testünket nem különálló izmok és ízületek alkotják. Nem meglepetés, az hogy testünk egy komplett rendszer, de azt hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy minden mindennel összefügg. A testünkben végig futó kinetikus lánc (izmok, kötőszövetek, ízületek, csontok, idegek) egy szegmensében, ha zavar áll be, az összes szegmens feladata megváltozik. (Kinetikus lánc)

Ne feledd! Olyan erős vagy amilyen erős a leggyengébb pontod!

A korrekciós tréning mozgásanyaga, személyre szabott programmal javítja ki ezeket a kompenzációkat, így vissza tudja állítani a megfelelő funkciót az izmokban és a mozgási tartományt az ízületekben.